سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تربیت

در زیر 9 نکته برای تربیت نوجوان آورده شده است که می تواند به شما کمک کند تا به عنوان والدین احساس رضایت بیشتری داشته باشید. تربیت کودک

1. کمک به عزت نفس فرزندتان

 

کودکان هنگامی که خود را از چشم هموطنان خود می بینند، در دوران نوزادی شروع به تقویت قدردانی از خود می کنند. طرز صحبت شما، ارتباط غیرکلامی شما و تمام ظاهر شما توسط فرزندانتان مصرف می شود. کلمات و فعالیت های شما به عنوان والدین بیش از هر چیز دیگری بر ایجاد اعتماد به نفس آنها تأثیر می گذارد.

 

تحسین دستاوردها، اما کم، باعث می شود که آنها احساس رضایت کنند. اجازه دادن به کودکان برای انجام کارها به طور مستقل باعث می شود آنها احساس تناسب اندام و محکم کنند. از سوی دیگر، اظهارات تحقیر آمیز یا تضاد وحشتناک یک جوان با دیگری باعث می شود که بچه ها احساس بی فایده کنند.

 

از ارائه عبارات انباشته یا استفاده از کلمات به عنوان سلاح خودداری کنید. جملاتی مانند "چه کار احمقانه ای انجام شود!" یا "شما بیشتر شبیه یک کودک رفتار می کنید تا خواهر یا برادر کوچکترتان!" باعث آسیب مشابه

 

با احتیاط پیش بروید و همدل باشید. به فرزندان خود بگویید که همه مرتکب خطا می شوند و شما واقعاً آنها را دوست دارید، در هر صورت، وقتی رفتار آنها را نمی ستاید.

 

2. خوب بودن بچه ها را کشف کنید

 

آیا تا به حال فکر نکرده اید که چقدر در یک روز معین به فرزندان خود واکنش منفی نشان می دهید؟ ممکن است به طور قطع بیشتر از تحسین کردن محکوم کنید. چه احساسی نسبت به مدیری دارید که بدون توجه به این که رفتار خوبی داشته باشد، با آن جهت تاسف بار با شما رفتار کرده است؟

 

روش‌شناسی قوی‌تر این است که بچه‌ها را کشف کنیم که چیزی را به درستی انجام می‌دهند: "شما بدون اینکه از شما خواسته شود رختخواب خود را مرتب کردید - این شگفت‌انگیز است!" یا "من داشتم بازی تو را با خواهرت تماشا می کردم و تو فوق العاده درک می کردی." با گذشت زمان، این اظهارات بیشتر از سرزنش های تکراری برای حمایت از رفتار مناسب کمک می کند.

 

سعی کنید هر روز چیزی را دنبال کنید تا به آن توجه کنید. با دستمزدها آزاد باشید - ستایش، در آغوش گرفتن و ستایش شما می تواند کارهای باورنکردنی انجام دهد و مرتباً شگفت انگیز است. خیلی زود خواهید دید که در حال "توسعه" مقدار بیشتری از رفتاری هستید که ممکن است بخواهید ببینید.

 

3. مرزهای مشخصی را کنار بگذارید و با نظم و انضباط خود سازگار باشید آموزش تربیت کودک

 

نظم و انضباط در هر خانواده مهم است. هدف از انضباط کمک به بچه ها در انتخاب شیوه های خوب و یادگیری خویشتن داری است. آنها ممکن است نقاط بریدگی را که برای آنها تعیین کرده اید آزمایش کنند، با این حال آنها برای تبدیل شدن به بزرگسالان توانا به این نقاط برش نیاز دارند.

 

تنظیم قوانین خانه به بچه ها کمک می کند تا مفروضات شما را درک کنند و احتیاط را تقویت کنند. چند اصل ممکن است شامل این موارد باشد: تلویزیون تا زمانی که تکالیف مدرسه انجام نشود، و کتک زدن، تمسخر یا تحریک مضر مجاز نیست.

 

شما باید یک چارچوب تنظیم کنید: یک اطلاعیه که توسط نتایج دنبال می شود، به عنوان مثال، "شکست" یا از دست دادن مزایا. یک اشتباه معمولی که نگهبانان ایجاد می کنند ناتوانی در پایان دادن به نتایج است. شما نمی توانید یک روز بچه ها را برای مشاجره تربیت کنید و موارد زیر را نادیده بگیرید. قابل پیش بینی بودن نشان می دهد که چه چیزی را پیش بینی می کنید.

 

4. چند دقیقه را به بچه های خود اختصاص دهید

 

معمولاً برای سرپرستان و فرزندان دور هم جمع شدن برای یک شام خانوادگی، نه به ذکر است که با یکدیگر آشنا شوند. به هر حال، احتمالاً کودکان چیزی بیشتر از این نمی خواهند. در اول روز 10 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا بتوانید با کودکتان صبحانه بخورید یا ظروف را در سینک بگذارید و بعد از شام به قدم زدن بروید. کودکانی که به اندازه کافی برجسته نیستند تا متوجه شوند که به آنها نیاز دارند، به طور مرتب به این کار ادامه می دهند یا به این دلیل که مطمئناً آنها را چنین نگاه می کنند، ادامه می دهند.

 

بسیاری از سرپرستان فکر می کنند که برنامه ریزی برای زمان مشترک با فرزندانشان سودآور است. هر هفته یک "عصر استثنایی" را برای با هم بودن بسازید و به فرزندان خود اجازه دهید در انتخاب نحوه سرمایه گذاری انرژی کمک کنند. به دنبال راه های جایگزین برای ارتباط باشید - یک یادداشت یا چیزی منحصر به فرد در جعبه غذای کودک خود قرار دهید. دوره تربیت کودک

 

به نظر می رسد که جوانان نسبت به کودکان جوان به تمرکز کمتری از سوی افراد خود نیاز دارند. از آنجایی که نگاه های اجمالی کمتری به نور روز برای جمع شدن سرپرستان و جوانان وجود دارد، سرپرستان باید تلاش شجاعانه ای انجام دهند تا زمانی که نوجوانشان هوس صحبت کردن یا شرکت در تمرینات خانوادگی را در میان می گذارد، در دسترس باشند. رفتن به نمایش‌ها، بازی‌ها، و مناسبت‌های مختلف با نوجوانتان باعث می‌شود ذهن شما را آگاه کند و به شما این امکان را می‌دهد که به روش‌های مهمی در مورد نوجوان خود و همراهانش اطلاعات کسب کنید.

 

سعی کنید در صورتی که یک نگهبان کارآمد هستید، احساس پشیمانی نکنید. این جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت متعددی است که شما انجام می‌دهید - درست کردن پاپ کورن، بازی با ورق، خرید از ویترین - که کودکان به یاد می‌آورند.

 

5. الگوی خوبی باشید

 

بچه های کوچک با تماشای افراد خود مهارت زیادی در مورد رفتار مناسب کسب می کنند. هرچه جوان تر باشند، سیگنال های بیشتری از شما می گیرند. قبل از اینکه قبل از کودکتان فوران کنید یا دیوانه شوید، به این فکر کنید: آیا به این نیاز دارید که کودکتان در هنگام عصبانیت رفتار کند؟ بدانید که دائماً توسط فرزندانتان تحت نظر هستید. مطالعات نشان داده‌اند که جوانانی که ضربه می‌زنند معمولاً یک حالت نقش بازی می‌کنند من برای خصومت در خانه

 

ویژگی هایی را که می خواهید در فرزندان خود بیابید الگو کنید: توجه، دعوت، اصالت، سخاوت، انعطاف پذیری. رفتار غیر خودخواهانه نشان دهید. بدون پیش بینی جایزه، کارها را برای دیگران انجام دهید. تشکر کنید و ستایش کنید. مهمتر از همه، رفتاری با فرزندان خود داشته باشید که پیش بینی می کنید دیگران باید با شما رفتار کنند.

https://masiresaabz.com/product/%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%B4%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82/